dovoľujem si v mene 40.tis “ľudových kapitalistov” alebo 120.tis
dotknutých občanov SR, ktorých ústavné právo na vlastníctvo majetku a jeho
ochranu (v objeme cca. 4 miliardy Sk)je ohrozované viacročným
“konaním” štátnych orgánov a nimi podmieneným neprehľadným dianím
okolo Drukosu a jeho dcérskych spoločností vrátane transformovaných –
požiadať Vás v zmysle zákona č. 153/01 o prokuratúre o priamy
prokurátorský dozor s využitím odborných služieb Najvyššieho kontrolného
úradu (NKÚ). Táto žiadosť nadväzuje na moju žalobu proti SR z 01.04.2003, ktorú
Vám v kópii pre Vašu potrebu prikladám. Obdržali ju 02.04.2003 aj všetci lídri
parlamentných politických strán SR (ANO, HZDS, KSS, KDH,
SDKÚ,SMER, SMK).
Dôvody tejto žiadosti:
už spomenuté ohrozené ústavné práva veľkého počtu občanov SR
prevažne nesprávny, hrubo zasahujúci a zmätky spôsobujúci úradný postup
štátnych orgánov (nesprávnym úradným postupom môže byť i nečinnosť)
neprehľadná a verejnosti i veriteľom neznáma činnosť množstva
záujmových skupín v tejto kauze
prevažne jednoduchí ľudia, pretože takí tvoria veriteľov Drukosu, ale i my
zložitejší, jednoznačne za vinníka tejto kauzy považujeme orgány štátu
združeniu poškodených občanov (ZPO) sa zatiaľ nepodarilo združiť ani 10%
ohrozených účastníkov (údaj z Bratislavy) ale sú aspoň aktívni a je
treba ich rešpektovať
vidina “lovenia v mútnych vodách” či nemalého profitu z legálneho
“zastupovania veriteľov” nielen právnymi odborníkmi ale i záujmovými
intrigánmi, urobila z hospodársky relatívne zdravého, z nuly sa
rozvíjajúceho slovenského podnikateľského subjektu hryzovisko hyen túžiacich po
porcii zdochliny. Iste uznáte, že toto nie je záujmom verejným ani ústavným. Je to vývoj
silne dehonestujúci pojem slova demokracia a jeho tak ťažko sa znovu rodiaceho sa
ducha v hlavách najmä jednoduchých občanov, ktorým “štátny socializmus”
zabezpečoval s istotou ich obmedzené potreby a “štátna demokracia” im v ich očiach zabezpečuje
s istotou okradnutie o úspory za netransparentných okolností.
za ústavný záujem a cieľ štátu zhodne s Vami považujem (okrem už
spomenutého práva na vlastníctvo a jeho ochranu) aj neustále
rozvojové tendencie podnikania (viď
preambula ústavy o hospodárskej prosperite) a rozširovanie slobody
podnikateľského prostredia, rozvoj súkromnej iniciatívy a tvorivosti občanov
i právnických osôb zákonom nezakázanej, naopak- žiadúcej, vedúcej
k prosperite štátu i každého jedného občana i kapitálovo
“malého”
verejným i ústavným záujmom vyspelej demokracie na hospodárskom poli je predsa
prosperita a tá je podmienená okrem už spomenutej maximálnej slobody
podnikateľského prostredia perfektnými a nemeniacimi sa pravidlami
“hospodárskej hry”, vymožiteľnosťou práva, transparentnosťou, rešpektom
zákonnosti a rovnosťou pred ňou a len zriedkavými, výlučne podpornými
zásahmi štátnych orgánov do podnikateľského prostredia. Výsledkom takejto
demokracie je civilizovaným svetom desaťročia dosahovaná vysoká prosperita s patričnými
požitkami aj pre jednoduchých ľudí.
štátnym orgánom sa 12 rokov nedarí ustrážiť prosperitu a ústavnosť ani
v podnikaní mnohých “veľkých rýb” nehovoriac o malých
a stredných, pretože trestuhodne ignorujú rovnosť pred zákonom. Asi preto, že
sú politicky závislé.
žurnalisti ako odkrývači nerestí a nezákonností sú bez prepáčenia často
pokakaní, nedôslední, často účelovo zaujatí a háklivé kauzy radšej
nevyťahujú na svetlo božie, pretože sú finančne závislí.
vláda okrem úspešnej zahraničnej
politiky pričasto plytvá svojimi kapacitami na žabomyšie problémy a malé
a stredné podnikanie jej 12 rokov uniká. Výsledkom je narastajúca apatia malých
a stredných nielen podnikateľov ale aj občanov, stagnácia zamestnanosti
a citeľný únik
najlepších mladých do “civilizačne starších” demokracií, ktoré sa vypiplali za
200 rokov k vyššej dokonalosti, zatiaľ čo my sme experimentovali
s rovnomerne rozdelenou biedou diktatúry proletariátu a odučili dve až tri
generácie povinnosti a umeniu postarať sa každý sám o seba a mať úctu
k civilizačnému kapitálu hmotnému i duchovnému svojich predkov (k
zveľaďovanej pôde a umeniu na nej podnikať, podobne k prírode, remeslám,
práci, surovinám a odpadom a všetkým formám finančného kapitálu ako
i umeniu prosperovať
pri slušných pravidlách hospodárskej súťaže, aj nepísaných, takzvaný gentleman
agreement. Základom prosperity totiž nie sú iba kapitálové kolosy. Vo vyspelých
demokraciách národný dôchodok a zamestnanosť vytvára nezriedka až z 80% malé
a stredné podnikanie.
nie sú už takmer 6 mesiacov žiadne vierohodné verejné informácie o podnikaní
s kapitálom 40.tis veriteľov, ktorých partnerom podľa zmlúv cez BDV družstvo je
osobne Ing. Mojžiš. Prokurátorský dozor by mal napomôcť stransparentniť dianie
v Drukose, zabezpečovať vydávanie pravidelných tlačových správ alebo aspoň
dozor nad nimi, poskytnúť vláde objektívnejšie podklady nato, aby vedela, ak treba,
správne, optimálne či múdro pomôcť a napraviť tak doterajší mylný, na
vlastnú politickú škodu nešťastne zaujatý, nesprávny postup orgánov štátu. Vo verejnom
i ústavnom záujme je predsa prosperita, pretože je základom rozvoja a teda
i zamestnanosti a chuti ďalej a viac podnikať...ale to sa už opakujem.
Len v prípade Drukosu viac ako 100.tis občanov tento verejný záujem zo strany štátu nepociťuje. Má to
a ešte bude mať pre demokraciu veľmi nepriaznivé politické následky. Terajší
politický stav dominantne určuje zatiaľ úspešná zahraničná politika, najbližšie
voľby budú mať inú prioritu!
okrem žiadúcich účastníkov (ZPO, Ing. Mojžiša a zúčastnených
zahraničných investorov) “špekulujú” okolo štátnou a bankovou neprajnosťou
doráňanej obete ďalšie nežiadúce finančné a právne hyeny.
nie som si istý, či v prípade predstaviteľov ZPO ide o manažérsky
a právne schopných ľudí. Na spoluprácu s nimi ma získaval šéfredaktor
s povesťou vagabunda a pri prvej skúšobnej kauze s ním ju plne
potvrdil. Tento denník sa pritom informovaniu o tejto kauze vyhýba. Poznamenávam,
že v priamom styku s nikým z čelných predstaviteľov ZPO som nebol, hodnotím ich len podľa
verejných prejavov a verejne známych počinov. Od zástupcu asi tisíc
bratislavských členov z pravdepodobnej množiny asi 10.tis veriteľov Drukosu
a asi 80.tis ostatných nebankoviek som sa prakticky nedozvedel nič cenné, okrem zistenia, že sa z nich asi
nik v práve nevyzná, sú preto nútení troviť horibilné peniaze na advokátske
služby. Nadobudol som pocit, že sú schopní spôsobiť úmyselnú i neúmyselnú škodu
aj na účet svojich členov, v prospech svoj či niektorých záujmových skupín a na úkor iných
záujmových skupín, čo u Ing. Mojžiša sa za 6 rokov nikdy nepotvrdilo. Pokiaľ
má niekto dôkazy pre iný názor, môže ich zaslať i anonymne na e-mail uvedený
na konci listu.
Môj návrh riešenia:
Drukos v terajšom štádiu ešte riešiteľného rozvrátenia činnosťou
záujmových skupín a orgánov štátu by potreboval na dva roky dobre zaplateného
manažéra typu Ing. Babiš alebo Ing. Eichler, čo by štát vzhľadom na svoj podiel na
kríze mal zafinancovať. Bolo by to určite ekonomicky i politicky najmúd
rejšie riešenie. Takáto osobnosť
musí Drukos oživiť a vrátiť do činností s pozitívnymi číslami aby
svojimi vlastnými výsledkami vybŕdol z krízy zatiaľ katalyzovanej orgánmi
štátu a bol schopný splatiť aj s úrokom prípadné štátne dlhopisy alebo
inú formu štátnej
či bankovej pomoci. V prípade takéhoto riešenia budú aj klienti trpezliví
a politické škody pri najbližších voľbách (ktoré vyhrajú komunisti) budú
môcť byť citeľne zmenšené.
Vzhľadom na menší rozmer a význam Drukosu (hospodársky, nie však
politicky)jediný, kto bez veľkých nákladov by kauzu ešte mohol vyriešiť je Ing.
Mojžiš, pretože pozná pomery, cíti určitý podiel viny, chce rehabilitovať svoje
meno, má morálku i svedomie a zatiaľ ( hoci čiastočne otrasenú)
i dôveru klientov. Pokiaľ viem, po celý čas existencie Drukosu pracne bojoval
a odstraňoval zlodejov, chytrákov, vagabundov a kšeftárov s databankami
z radov zamestnancov a nezistil som doteraz, že by uprednostnil vlastných
zamestnancov ani verných v poradí vyplácania veriteľov. Túto skutočnosť
by bolo vhodné preveriť ako
rozhodujúci doklad jeho dôveryhodnosti. Toto je moje osobné hodnotenie situácie
a jeho osoby bez doteraz jediného priameho kontaktu s ním.
V každom prípade prokurátorský dozor činnosti manažmentu
i zahraničného investora považujem za nevyhnutný. Okrem dozoru nad zákonnosťou
môže významne pomôcť manažmentu čeliť nežiadúcim, teda účelovým právnym,
advokátskym či majetkovým záujmom, uprednostňovaniu pri vyplácaní veriteľov
a čeliť hospodárskym a finančným hyenám, niektorým veľmi vp
lyvným, aktívne intrigujúcim či
čakajúcim obďaleč a podľa klebiet aj so skrytým ekonomickým previazaním na
konkrétne vládne špičky, ktoré nebudem pochopiteľne menovať, ani ústne, kvôli
prezumpcii neviny a mimoriadnej dôkaznej situácii, pretože právne ide o “tichých spoločníkov na
doručiteľa”.
Žaloba proti SR z 01.04.2003 Vám pre ustanovenie prokurátorského dozoru otvára
priestor právne.
Prosím, majte na zreteli, aby činnosť dozorujúceho prokurátora, ak sa pre ňu
rozhodnete, zabezpečila najvyšší stupeň podnikateľskej slobody a nezávislosti
manažmentu a nesmie ho žiadnym spôsobom obmedzovať. Samozrejme okrem podmienok
prípadnej štátnej dlhopisovej zmluvy či zrejmých či skrytých nezákonností.
Slovensko veľmi potrebuje ľudí, čo vytŕčajú z radu! Pre civilizačnú
mladosť nie je však ešte dosť spôsobilé prijať tento fenomén. Prevláda tu stále
mentalita poloprimitivizmu – závisti, škodoradosti, neprajnosti či rovnostárstva
a stínania “vytŕčajúcich hláv”. Takmer všetci, čo by mohli pomôcť
množiť počet osobností “v
ytŕčajúcich” nad priemer sú oveľa spokojnejší keď nič neurobia preto.
Je to preto, že sú malí a hlúpi, čo však nikdy nespoznajú. Sú však vo
funkciách, lebo mocní servilných milujú. Servilní totiž nikdy pred omylmi či
prehmatmi mocných nevystríhajú, pretože pojem verejná služba si pletú s pojmom osobný
profit.
Tento dopis Vašu odpoveď naň rovnako
ako všetky budúce dokumenty tejto kauzy nájdete spolu so žalobou z 01.04.2003 na
internete pod značkou
www.svoren.szm.sk.
Adresa: Ing. Ján Svoreň, Šancová 44, 811 05 Bratislava
e-mail: svoren@szm.sk